Projekty w trakcie realizacji
PROJEKT „HALO! JESTEM TUTAJ”
.jpg)
Powiat Rypiński uzyskał dofinansowanie na realizację projektu:
„Halo! Jestem tutaj”, zgodnie z Umową o powierzenie grantu o nr 4/2025/EFS+/KM, podpisaną przez
Powiat Rypiński oraz Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Północ
w dniu 3 czerwca 2025 roku.
Realizatorem projektu jest Zespół Szkół nr 5 im. ks. Jana Twardowskiego w Rypinie.
Celem projektu jest umożliwienie rozwoju zdolności, zainteresowań i potencjału oraz zwiększenie szans
edukacyjnych 20 uczestników projektu poprzez utworzenie i funkcjonowanie edukacyjnego klubu
młodzieżowego. Cel zostanie osiągnięty w okresie realizacji projektu tj. od 1 września 2025 roku
do 31 sierpnia 2026 roku.
Grupę docelową, objętą wsparciem w ramach realizacji działań projektowych, stanowić będą dzieci
i młodzież, będące uczniami Zespołu Szkół nr 5 im. ks. Jana Twardowskiego w Rypinie. Wsparcie
z zakresu edukacji otrzyma 20 osób w przedziale wiekowym 10-20 lat, zamieszkujących obszar powiatu
rypińskiego.
Formy wsparcia dostępne dla uczestników projektu:
1) Zajęcia z zakresu rozwoju kreatywności – 120 h zajęć – w ramach tej formy wsparcia
uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały warsztatowe/
szkoleniowe, poczęstunek. W ramach tego bloku tematycznego planowane są następujące
zajęcia:
a) zajęcia z grafiki komputerowej (wyrażanie siebie poprzez sztukę cyfrową: tworzenie
własnych projektów graficznych, plakatów, zaproszeń, logo, ilustracji itp.).
Praca z narzędziami graficznymi - Canva - intuicyjna platforma graficzna, która
pozwala dzieciom na tworzenie profesjonalnych projektów graficznych.
b) zajęcia z fotografii (podstawy fotografii – obsługa aparatu, kompozycja, światło;
fotografia mobilna - korzystanie z telefonów i aplikacji do edycji zdjęć, fotografia
narracyjna, plenery fotograficzne).
c) zajęcia z filmowania (tworzenie filmu: kompozycja kadru, planowanie ujęć,
scenariusz, podstawy montażu filmowego, zbieranie materiału filmowego przy
użyciu kamer, smartfonów, przeprowadzanie wywiadów, rejestracja dźwięku,
tworzenie prostych animacji. Każdy z uczestników może pełnić różne role: reżysera,
operatora kamery, montażysty, scenarzysty). Praca z oprogramowaniem do edycji
filmów ( np. Adobe Premiere PRo, iMovie). Rozwijanie kultury filmowej.
2) Zajęcia z zakresu rozwoju społecznego – 120 h zajęć – w ramach tej formy wsparcia
uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały warsztatowe/
szkoleniowe, poczęstunek.
W ramach tego bloku tematycznego planowane są następujące zajęcia:
a) Zajęcia z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych. Planowane obszary, które
będą rozwijane podczas zajęć to: emocje, normy społeczne, komunikacja
interpersonalna, rozwijanie teorii umysłu, samowiedza, samoświadomość,
asertywność, radzenie sobie w trudnych sytuacjach, współpraca z innymi, radzenie
sobie ze stresem.
3) Zajęcia z zakresu rozwoju tożsamości lokalnej – 30 h zajęć – w ramach tej formy
wsparcia uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały
warsztatowe/szkoleniowe, poczęstunek, transport na miejsce realizacji wsparcia.
W ramach tego bloku tematycznego planowane są nastepujące wyjścia i wyjazdy:
a) Gospodarstwo ekologiczne np. Kraina Skrwy,
b) Muzeum Ziemi Dobrzyńskiej w Rypinie,
c) Gospodarstwo wiejskie „Hola Alpaca” w Okalewie.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:
1) Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem: 20 osób,
2) Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 3
osoby,
3) Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem: 17 osób,
4) Liczba osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji objętych wsparciem w ramach edukacji
pozaformalnej: 20,
5) Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: 20,
6) Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego: 15.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:
1) Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 9.
Całkowita wartość projektu wynosi: 105 426,00 zł
Wartość dofinansowania z EFS+ wynosi: 100 000,00 zł
Zainteresowane osoby udziałem w projekcie zapraszamy do zgłaszania udziału poprzez składanie
deklaracji uczestnictwa i udział w procesie rekrutacji.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt opiekunem Klubu młodzieżowego –
Panią Sylwią Maćkiewicz
Biuro projektu: ul. Mławska 54 C, 87-500 Rypin (Budynek Zespołu Szkół nr 5 im. ks. Jana
Twardowskiego w Rypinie), sala nr 108, tel. 543070769, e-mail: smackiewicz@zs5rypin.pl
Siedziba Klubu młodzieżowego: ul. Mławska 54 C 87-500 Rypin (Budynek Zespołu Szkół nr 5 im. ks.
Jana Twardowskiego w Rypinie), sala nr 108, tel. 543070769, e-mail: smackiewicz@zs5rypin.pl
Zgłaszanie nieprawidłowości
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu istnieje możliwość zgłoszenia do Instytucji
Zarządzającej Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027:
1) Podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań realizowanych przez Beneficjenta z Kartą praw
podstawowych Unii Europejskiej i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Procedura zgłaszania
ww. podejrzeń jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Fundusze bez barier":
https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/fundusze-bez-barier/
2) Podejrzeń nadużycia finansowego w Projekcie. Procedura zgłaszania jest dostępna na stronie
internetowej Programu w zakładce "Zgłoś nadużycie": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/zglosnaduzycie/
Załączniki:

PROJEKT „KLUB MŁODZIEŻOWY DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z PLACÓWEK OPIEKUŃCZO-WYCHOWAWCZYCH W RYPINIE”,
Powiat Rypiński uzyskał dofinansowanie na realizację projektu:
„Klub Młodzieżowy dla dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych w Rypinie”, zgodnie z Umową o powierzenie grantu o nr 3/2025/EFS+/KM, podpisaną przez Powiat Rypiński oraz Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Gmin Dobrzyńskich Region Północ w dniu 3 czerwca 2025 roku.
Realizatorem projektu jest Dom Dziecka im. Janusza Korczaka w Rypinie.
Celem projektu jest umożliwienie rozwoju zdolności, zainteresowań i potencjału oraz zwiększenie szans edukacyjnych 15 uczestników projektu poprzez utworzenie i funkcjonowanie edukacyjnego klubu młodzieżowego. Cel zostanie osiągnięty w okresie realizacji projektu tj. od 1 września 2025 roku do 31 sierpnia 2026 roku
Grupę docelową, objętą wsparciem w ramach realizacji działań projektowych, stanowić będą dzieci i młodzież, będące wychowankami Domu Dziecka im. Janusza Korczaka w Rypinie oraz Placówki opiekuńczo-wychowawczej typu specjalistyczno-terapeutycznego w Rypinie. Wsparcie z zakresu edukacji otrzyma 15 osób w przedziale wiekowym 6-24 lat ,posiadających status ucznia szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej.
Formy wsparcia dostępne dla uczestników projektu:
- Zajęcia z zakresu rozwoju fizycznego – 112 h zajęć – w ramach tej formy wsparcia uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały warsztatowe/szkoleniowe, poczęstunek, transport na miejsce realizacji wsparcia. W ramach tego bloku tematycznego planowane są następujące zajęcia:
- kąpielisko/plaża nad jeziorem np. Niskie Brodno (3 wyjazdy),
- biwak np. polana nad J. Urszulewskim
- rajdy rowerowe np. do Kwiatkowa, do Starorypina, do Sadłowa (3 wyjazdy)
- wyjazdy do ośrodka multisportowego np. basen, kręgle, MOSiR (5 wyjazdów)
- zajęcia sportowe na terenie placówek
W ramach tego bloku tematycznego planowane są następujące zajęcia:
- Zajęcia z zakresu rozwoju kreatywności – 68 h zajęć – w ramach tej formy wsparcia uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały warsztatowe/szkoleniowe, poczęstunek.
- Wykonanie świec
- Wykonanie breloków i biżuterii
- Wykonanie odlewów gipsowych
- Wykonanie ozdób świątecznych
- Szycie toreb, poduszek i maskotek
- Zajęcia dziewiarskie
- Wykonanie witraży i lampionów
- Wyjście do lasu/lepienie z plasteliny
- Wyjście do parku/dekoracje na Święto Zmarłych
- Udział w Jarmarku Bożonarodzeniowym/dekoracje
- Organizacja balu karnawałowego/wykonanie masek i kostiumów
- Kino/rysowanie i malowanie postaci bajkowych
- Wyjście nad Rypienicę w celu topienia Marzanny/wykonanie Marzanny
- Spacer po okolicy/prace z recyklingu
- Plener - pejzaże
- Piknik w Kwiatkowie/wykonanie wianków oraz albumu z działań projektowych
- Zajęcia z zakresu rozwoju tożsamości lokalnej – 72 h zajęć – w ramach tej formy wsparcia uczestnikowi zostaną zapewnione: opieka, prowadzący zajęcia, materiały warsztatowe/szkoleniowe, poczęstunek, transport na miejsce realizacji wsparcia.
W ramach tego bloku tematycznego planowane są następujące zajęcia:
- Ośrodek Chopinowski w Szafarni
- Zabytki Brodnicy
- Górznieńsko-Lidzbarski Park Krajobrazowy
- Rak - miejsce pamięci ofiar/Kraina Skrwy
- Pałac i park w Sadłowie
- Kościoły i zabytki Rypina
- Pracownia witraży - Bednarscy
- Nekropolie Rypina
- Grodzisko w Starorypinie/Biogazownia
- Muzeum Ziemi Dobrzyńskiej w Rypinie
- Lasek rusinowski
- Historia i tradycje ZHP
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem: 8 osób,
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem: 2 osoby,
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem: 13 osób,
- Liczba osób znajdujących się w niekorzystnej sytuacji objętych wsparciem w ramach edukacji pozaformalnej: 15,
- Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie: 6,
- Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego: 15.
Realizacja projektu przyczyni się do osiągnięcia następujących wskaźników produktu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 6.
Całkowita wartość projektu wynosi: 87 656,04 zł
Wartość dofinansowania z EFS+ wynosi: 80 511,94 zł
Zainteresowane osoby udziałem w projekcie zapraszamy do zgłaszania udziału poprzez składanie deklaracji uczestnictwa i udział w procesie rekrutacji.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt z opiekunem Klubu młodzieżowego – Panem Tomaszem Sokołowskim.
Biuro projektu: ul. Mławska 54B, 87-500 Rypin (Budynek Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej typu Specjalistyczno-Terapeutycznego), pokój nr 2, tel. 534 384 131, e-mail: pracowniksocjalny@ddrypin.pl
Siedziba Klubu młodzieżowego: ul. Mławska 54B, 87-500 Rypin (Budynek Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej typu Specjalistyczno-Terapeutycznego), sala nr 37, tel. 503 028 687, e-mail: pracowniksocjalny@ddrypin.pl
Zgłaszanie nieprawidłowości
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu istnieje możliwość zgłoszenia do Instytucji Zarządzającej Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027:
1) Podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań realizowanych przez Beneficjenta z Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Procedura zgłaszania ww. podejrzeń jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Fundusze bez barier": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/fundusze-bez-barier/
2) Podejrzeń nadużycia finansowego w Projekcie. Procedura zgłaszania jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Zgłoś nadużycie": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/zglos-naduzycie/
Załączniki :
Opis projektu - Klub Młodzieżowy


.png)
3. PROJEKT "ZAWODOWZCY NA START"
Powiat Rypiński realizuje projekt pn. „ZAWODOWCY NA START”, który otrzymał dofinansowanie w ramach Programu: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie: FEKP.08.28 Kształcenie zawodowe.
- Cel projektu
Celem projektu realizowanego przez Powiat Rypiński jest podniesienie jakości i efektywności
kształcenia zawodowego poprzez wparcie dla: uczniów technikum, nauczycieli i szkół oraz
współpracę z otoczeniem społeczno - gospodarczym w zakresie dostosowania kształcenia do
potrzeb rynku pracy w terminie od 01.08.2024 do 31.10.2026.
- Grupy docelowe
Wsparciem w projekcie zostanie objętych 400 uczniów oraz 65 nauczycieli w dwóch placówkach kształcenia zawodowego:
- Zespole Szkół nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie,
- Zespole Szkół nr 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie.
Grupy docelowe projektu:
- Uczniowie szkół zawodowych
- Nauczyciele pracujący w szkołach zawodowych
- Produkty i rezultaty
Główne produkty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:
- Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach
uczniowskich: K - 75, M - 90, O - 165
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: K - 44, M -
21, O -65
- Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym: K - 8, M- 12, O- 20
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem -3
- Liczba uczniów i słuchaczy szkół i placówek kształcenia zawodowego objętych wsparciem - K-
300, M - 350, O - 650
- Liczba zrealizowanych godzin stażu uczniowskiego - 23 100 godzin
Główne rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: K - 270, M - 315, O - 585
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po
opuszczeniu programu: K - 40, M - 19, O - 59.
- Zadania projektowe
Główne zadania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu;
-
- Wsparcie dla uczniów - zajęcia pozalekcyjne, w tym z doradztwa zawodowego:
• Zajęcia planowane do realizacji w Zespole Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie:
- Zaj. z j. angielskiego - 250 h
- Zaj. z matematyki - 330 h
- Zaj. interpersonalne i społeczne - 150 h
- Zaj. z kompetencji cyfrowych/informatycznych - 450 h (w ramach zajęć 30 h zostanie poświęconych edukacji medialnej oraz 20 h higienie cyfrowej)
- Zaj. rozwijające kompetencje gastronomiczne - 30 h
- Zaj. z branży mechatronicznej i mechanicznej - 140 h
- Zaj. z branży logistycznej - 160 h
- Zaj, z branży ekonomicznej - 240 h
- Zaj. z branży fryzjerskiej - 90 h
• Zajęcia planowane do realizacji w Zespole Szkół Nr 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie:
- Zaj. z j. rosyjskiego – 45 h
- Zaj. z j. niemieckiego – 90 h
- Zaj. z j. angielskiego – 90 h
- Zaj. z komunikowania się w języku ojczystym – 135 h
- Zaj. z matematyki – 135 h
- Zaj. „Hodowla lasu” – 45 h
- Zaj. z branży gastronomicznej - 90h
- Zaj. z branży informatycznej i graficznej – 180 h
- Zaj. „Organizacja pracy w hotelarstwie” – 45 h
- Zaj. z zakresu analityki – tech. analityk- 45 h
- Zaj. z branży mechanicznej – 90 h
- Zaj. „Szczęście to po prostu zdrowie – jak o nie dbać?" – 45 h (zajęcia realizujące działania prozdrowotne)
- Zaj. „Twórczo i kreatywnie w zespole”- 45h (zajęcia poświęcone kompetencjom przekrojowym, w tym praca w zespole)
- Zaj. z doradztwa zawodowego – 45 h
-
- Wsparcie dla uczniów - wyjazdy zawodowe, wyjazdy edukacyjne:
• Wyjazdy planowane do realizacji przez uczniów Zespołu Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie:
- Wyjazd na warsztaty kulinarne - Akademia Kulinarna Studio A w Toruniu - Kuchnia Gruzińska – 22 ucz.
- Wyjazd na warsztaty gastronomiczne w Osadzie Karbówko - 20 ucz.
- Wyjazd do fabryki Volkswagen - 25 ucz.
- Warsztaty kulinarne u lokalnych pracodawców z branży gastronomicznej - 30 ucz.
• Wyjazdy planowane do realizacji przez uczniów Zespołu Szkół Nr 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie:
- Wyjazd na warsztaty – Centrum Edukacji Przyrodniczo -Leśnej przy Leśnym Zakładzie Doświadczalnym Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego oraz Generalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Rogowie woj. łódzkie -16 ucz.
- Wyjazd do Firmy Ivy Technology Poland sp. z o.o. w Bydgoszczy - 18 ucz.
- Wyjazd na warsztaty przetwórstwa– Powiatowe Centrum Edukacji Zawodowej we Wrześni - produkcja serów podpuszczkowych, twarogowych oraz napojów i deserów mlecznych - 10 ucz.
- Wyjazd na warsztaty hotelarskie – Hotel Vesper House w Gdańsku - 15 ucz.
- Wyjazd na warsztaty kulinarne - Akademia Kulinarna - Studio A Toruń - 20 ucz.
- Wyjazd na warsztaty fotoreportażu w Warszawie - 10 ucz.
- Wyjazd na warsztaty przetwórstwa/gastronomiczne na uczelni wyższej - UWM Olsztyn - 20 ucz.
- Wyjazd na warsztaty laboratoryjne na uczelni wyższej– Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie – 20 ucz.
- Wyjazd na uczelnię wyższą - Politechnika Bydgoska – dzień otwarty i zajęcia na uczelni – 20 ucz.
- Wyjazd na Targi Automotive Parts Export lub Warsaw Motor Show, Nadarzyn-Warszawa – 20 ucz.
-
- Wsparcie dla uczniów - kursy zewnętrzne:
• Kursy i szkolenia zaplanowane w Zespole Szkół Nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie:
- Kurs obsługi kasy fiskalnej dla technika ekonomisty - 30 ucz.
- Kurs spawania – „Spawanie czołowe blach metodą MAG" - 10 ucz.
- Kurs spawania – „Spawanie czołowe blach metodą TIG ” - 10 ucz.
- Kurs spawania – „Spawanie blach z aluminium i jego stopów spoinami czołowymi metodą TIG (141)” - 10 ucz.
- Kurs z obsługi i programowania frezarka CNC - 10 ucz.
- Kurs z obsługi i programowania tokarka CNC - 10 ucz.
- Kurs obsługi wózka widłowego - 30 ucz.
- Kurs na prawo jazdy kat. B - 30 ucz.
- Kurs barmański I stopnia - 10 ucz.
- Kurs kelnera - 10 ucz.
- Kurs na uprawnienia elektryczne do 1 kV w zakresie dozoru i eksploatacji urządzeń, instalacji i sieci energ.- 10 ucz.
- Kurs barberski: cieniowanie metodą fade + broda - 20 ucz.
- Kursy i szkolenia zaplanowane w Zespole Szkół Nr 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie:
- Kurs prawa jazdy kat. B– 8 ucz.
- Kurs barmański I stopnia - 8 ucz.
- Kurs carvingu - 8 ucz.
- Kurs baristyczny - 8 ucz.
- Kurs HACCP - 8 ucz.
- Kurs spawanie światłowodów "Wstęp do techniki światłowodowej” - 8 ucz.
- Kurs informatyczny Python - 8 ucz.
- Kurs modelowanie i projektowanie 3D - 8 ucz.
- Kurs makrofotografii - 8 ucz.
- Kurs planowania i organizacji eventów - 8 ucz.
-
- Staże uczniowskie:
Staże zawodowe będą odbywali uczniowie wszystkich zespołów szkół. Łącznie wsparciem objętych zostanie 165 stażystów (ZS Nr 2 – 100 ucz.; ZS Nr 3 – 65 ucz.). Staże odbędą się w okresie wakacyjnym 2025 i 2026 roku.
Staże prowadzone będą u pracodawców, którzy zgłoszą się w odpowiedzi na ogłoszenie o możliwości realizacji staży. Staże będą się odbywały na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Wysokiej jakości staże będą prowadzone dla uczniów techników. Staże prowadzone będą dla rozszerzenia programów praktyk obowiązkowych dla danego zawodu, wykraczających poza zakres kształcenia zawodowego praktycznego, będą odpowiadały na zapotrzebowanie zgłaszane przez pracodawców w zakresie podnoszenia umiejętności praktycznych dla danego zawodu.
Uczniowie odbędą 140 h stażu w okresie wakacyjnym, w czasie wolnym od nauki i jednocześnie dostosowanym do systemu pracy u danego pracodawcy. Na koniec stażu wydany zostanie odpowiedni dokument potwierdzający odbycie stażu i nabycie kompetencji.
-
- Wsparcie dla nauczycieli:
ZS 2
- Kurs: Projektowanie i drukowanie 3D - 60 h, 6 nauczycieli
- Kurs: ClassVR - 40 h, 6 nauczycieli
- Szkolenie dla kadry pedagogicznej dotyczące współpracy zakładów pracy ze szkołami, status
- prawny i społeczny pracownika młodocianego - 4 h, 20 nauczycieli
ZS 3
- Szkolenie z obsługi programów pakietu Office – Word i Excel - 8h x 3 grupy, 45 nauczycieli
( 3 grupy po 15 osób) - Kurs obsługi programu recepcji hotelowej - 24 h, 1 nauczyciel.
4.6 Wsparcie w postaci poprawy jakości warunków kształcenia – zakup wyposażenia:
w ZS nr 2:
- zakup samochodu osobowego do nauki jazdy
- zakup sprzętu elektropneumatycznego
- zakup oprogramowania oraz monitora interaktywnego.
w ZS nr 3:
- zakup samochodu osobowego do nauki jazdy
- zakup stołów laboratoryjnych
- zakup wyposażenia jednostki hotelowej.
- zakup wysokościomierzy
- zakup monitorów dotykowych do pracowni językowych.
Wartość ogółem projektu – 2 733 230,30 zł
Kwota dofinansowania – 2 459 907,26 zł
Wkład własny – 273 323,04 zł
Zainteresowanych uczniów i nauczycieli udziałem w projekcie zapraszamy do zgłaszania udziału poprzez składanie deklaracji uczestnictwa i udział w procesie rekrutacji.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt z koordynatorami szkolnymi w :
- Zespole Szkół nr 2 im. Unii Europejskiej w Rypinie – Pani Małgorzata Podgórska w zakresie organizacji: staży, kursów i wyjazdów oraz Pani Wioletta Borczyńska w zakresie organizacji zajęć pozalekcyjnych.
- Zespole Szkół nr 3 im. Bogdana Chełmickiego w Rypinie – Pani Izabela Rywocka – Toboła w zakresie organizacji: staży, kursów i wyjazdów oraz Pan Jacek Aranowski w zakresie organizacji zajęć pozalekcyjnych.
Biuro projektu: ul. Warszawska 38, 87-500 Rypin, biuro nr 113, tel. 54-280-24-32 wew. 113.
Koordynatorem projektu jest Pani Monika Tomaszewska, pracująca na stanowisku: Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko ds. Funduszy i Rozwoju w Starostwie Powiatowym w Rypinie.
Zgłaszanie nieprawidłowości
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu istnieje możliwość zgłoszenia do Instytucji Zarządzającej Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027:
1) Podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań realizowanych przez Beneficjenta z Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Procedura zgłaszania ww. podejrzeń jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Fundusze bez barier": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/fundusze-bez-barier/
2) Podejrzeń nadużycia finansowego w Projekcie. Procedura zgłaszania jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Zgłoś nadużycie": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/zglos-naduzycie.
.png)
4. PROJEKT "Akademia wiedzy i umiejętności"
Powiat Rypiński realizuje projekt pn. „Akademia wiedzy i umiejętności”, który otrzymał dofinansowanie w ramach Programu: Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027, Priorytet: 8 Fundusze europejskie na wsparcie w obszarze rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie: FEKP.08.27 Kształcenie ogólne.
- Cel projektu
Celem projektu realizowanego przez Powiat Rypiński jest podniesienie jakości i efektywności
kształcenia ogólnego w Liceum Ogólnokształcącym w Rypinie poprzez kompleksowe wparcie dla
uczniów, przedstawicieli kadry oraz szkoły w okresie od 01.02.2025 do 31.01.2027.
- Grupy docelowe
Wsparciem w projekcie zostanie objętych 400 uczniów oraz 10 nauczycieli w Liceum Ogólnokształcącym w Rypinie.
Grupy docelowe projektu:
- Uczniowie Liceum Ogólnokształcącego w Rypinie, szczególnie znajdujący się w niekorzystnej sytuacji,
- Nauczyciele Liceum Ogólnokształcącego w Rypinie.
- Produkty i rezultaty
Główne produkty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:
- Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych
wsparciem - K - 245, M - 155, O - 400
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem: K -7, M - 3, O -10
- Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem - 1
- Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych
wsparciem: K - 245, M - 155, O - 400
- Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie
edukacji włączającej - 1
- Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym - 1
Główne rezultaty, które zostaną osiągnięte dzięki realizacji projektu:
- Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po
- opuszczeniu programu - K - 7, M - 2, O - 9
- Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu - K - 200, M - 120, O - 320.
- Zadania projektowe
Główne zadania, które zostaną zrealizowane w ramach projektu;
-
- Wsparcie dla uczniów - zajęcia pozalekcyjne:
- zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze oraz rozwijające uzdolnienia dla uczniów, podnoszące
następujące kompetencje:
- matematyczne - 960 h
- w zakresie nauk przyrodniczych: geografia (256 h), biologia (256 h) , chemia (256 h), fizyka (128 h) - w trakcie zajęć realizowane będą działania z zakresu edukacji ekologicznej (w tym: wiedza o klimacie oraz możliwości zmiany indywidualnych zachowań w celu ochrony środowiska)
- językowe: j. angielski ( 832 h), j. niemiecki (384 h), j. hiszpański (192), j. polski (558 h)
- w zakresie edukacji medialnej - 128 h, w tym selekcja i weryfikacja źródeł informacji oraz
identyfikacja
- cyfrowe - 192 h (m.in. wsparcie z zakresu higieny cyfrowej w kontekście użytkowania smartfonów)
- obywatelskie (historia i WOS) - 320 h
- zajęcia o charakterze terapeutycznym:
- rozwijające kompetencje osobiste - 192 h
- z zakresu edukacji prozdrowotnej - 192 (działania prozdrowotne, układanie zbilansowanej diety i
- podwyższanie sprawności fizycznej).
Zajęcia mają na celu zniwelowanie deficytów oraz wspomaganie rozwoju uczniów zdolnych, w
szczególności poprzez podnoszenie kompetencji kluczowych.
-
- Wsparcie dla uczniów - wyjazdy edukacyjne:
- UAM Poznań - warsztaty radiowe - (2 wyjazdy), 50 uczniów
- UAM Poznań - warsztaty telewizyjne - (2 wyjazdy), 50 uczniów
- UAM Poznań - Noc naukowców - (2 wyjazdy), 90 uczniów
- Młyn Wiedzy w Toruniu - warsztaty z fizyki,- 40 uczniów
- Młyn Wiedzy w Toruniu - warsztaty z biologii - 40 uczniów
- UMK Toruń - warsztaty laboratoryjne - 16 uczniów
- UMK Toruń - warsztaty laboratoryjne z zakresu geologii - 20 uczniów
-
- Staże uczniowskie:
W ramach zadania wsparciem zostanie objętych 50 uczniów. Staże dla uczniów zostaną
zorganizowane w okresie wakacyjnym. Za odbycie stażu uczniowie otrzymają świadczenie
pieniężne w kwocie 2 880,00 zł za 160 h stażu. Z każdym ze stażystów zawarta zostanie pisemna umowa pomiędzy stronami zaangażowanymi w realizację stażu. W umowie zostaną zawarte m.in. następujące dane: liczba godzin stażu, okres realizacji, wysokość
świadczenia pieniężnego, miejsce stażu, warunki pracy, zdrowia i bezpieczeństwa, zobowiązanie do wyznaczenia opiekuna stażyście, będącego pracownikiem podmiotu przyjmującego na staż, zakres obowiązków stażysty.
Staż będzie realizowany na podstawie programu opracowanego przez koordynatora szkolnego oraz dyrektora szkoły we współpracy z podmiotem przyjmującym ucznia na staż, który będzie zawierał informacje o planowanych do osiągnięcia efektach uczenia się.
Staż pozwoli na zdobycie przez ucznia doświadczenia zawodowego i zweryfikowanie własnych
kompetencji i umiejętności w konkretnej dziedzinie, co może mu pomóc w zaplanowaniu ścieżki
zawodowej. Każdemu stażyście zostanie przydzielony jeden opiekun.
Pracodawcy przeszkolą stażystów pod względem bhp, ppoż i regulaminu pracy.
Dla stażystów zakupiona zostanie odzież ochronna lub robocza oraz ubezpieczenie. Stażyści, po otrzymaniu skierowania, przejdą badania lekarskie oraz zapewniony zostanie zwrot kosztów dojazdu na staż. Po zakończeniu stażu uczniom zostanie wydane zaświadczenie o odbyciu stażu.
-
- Wsparcie dla nauczycieli:
- szkolenie psychologa z zakresu diagnozy i terapii traumy u dzieci i młodzieży, 1 osoba,
- szkolenie psychologa w zakresie samouszkadzania u dzieci i młodzieży, 1 osoba,
- szkolenie psychologa w zakresie praktycznych metod pracy z traumą relacyjną, 1 osoba,
- szkolenie psychologa w zakresie pracy z uzależnioną młodzieżą metodą TSR, 1 osoba,
- szkolenie psychologa dotyczące przeprowadzania interwencji kryzysowej wobec nastolatka, który chce odebrać sobie życie, 1 osoba,
- studia podyplomowe z zakresu edukacji, rewalidacji i wspomagania osób z autyzmem i zespołem Aspergera, 3 semestry, 1 osoba,
- studia podyplomowe : Psychologia kryzysu i interwencji kryzysowej, 2 semestry, 1 osoba,
- szkolenie z zakresu rozmowy z młodzieżą zamierzającą popełnić samobójstwo, 10 osób.
4.5 Wsparcie w postaci poprawy jakości warunków kształcenia – zakup wyposażenia:
- zakup wyposażenia pracowni fizycznej,
- zakup wyposażenia pracowni geograficznej,
- zakup wyposażenia pracowni j. obcego,
- zakup wyposażenia pracowni medialnej,
- zakup wyposażenia sali aktywności fizycznej.
- zakup urządzenia wielofunkcyjnego
Wartość ogółem projektu – 1 508 277,60 zł
Kwota dofinansowania – 1 357 397,60 zł
Wkład własny – 150 880,00 zł
Zainteresowanych uczniów i nauczycieli udziałem w projekcie zapraszamy do zgłaszania udziału poprzez składanie deklaracji uczestnictwa i udział w procesie rekrutacji.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie prosimy o kontakt z koordynatorem szkolnym:
Panią Iwoną Jabczyńską
Biuro projektu: ul. Warszawska 38, 87-500 Rypin, biuro nr 113, tel. 54-280-24-32 wew. 113.
Koordynatorem projektu jest Pani Monika Tomaszewska, pracująca na stanowisku: Samodzielne Wieloosobowe Stanowisko ds. Funduszy i Rozwoju w Starostwie Powiatowym w Rypinie.
Zgłaszanie nieprawidłowości
Zgodnie z zapisami umowy o dofinansowanie projektu istnieje możliwość zgłoszenia do Instytucji Zarządzającej Programem Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027:
1) Podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań realizowanych przez Beneficjenta z Kartą praw podstawowych Unii Europejskiej i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Procedura zgłaszania ww. podejrzeń jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Fundusze bez barier": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/fundusze-bez-barier/
2) Podejrzeń nadużycia finansowego w Projekcie. Procedura zgłaszania jest dostępna na stronie internetowej Programu w zakładce "Zgłoś nadużycie": https://funduszeue.kujawsko-pomorskie.pl/zglos-naduzycie/
.png)
5. Cyberbezpieczny Samorząd
Tytuł Projektu: "Cyberbezpieczny Powiat Rypiński"
Program: Projekt jest realizowany w ramach FUNDUSZY EUROPEJSKICH NA ROZWÓJ CYFROWY 2021-2027 (FERC)
Priorytet II: Zaawansowane usługi cyfrowe, Działanie 2.2. – Wzmocnienie krajowego systemu cyberbezpieczeństwa.
Całkowita wartość projektu: 848 730 zł
Kwota dofinansowania: 848 730 zł
Termin realizacji Projektu: 2024-2025
Ogólny opis projektu: Powiat rypiński realizuje projekt, w których przewidziano szereg działań, podnoszący poziom cyberbezpieczeństwa jednostek organizacyjnych Starostwa Powiatowego w Rypinie. Zaplanowano m.in: opracowanie polityk i procedur z zakresu bezpieczeństwa, audyty bezpieczeństwa, zakup serwerów, programów zarządzających aktywami IT, oraz szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa.
Realizacja projektu ma za zadanie zwiększenie poziomu cyberbezpieczeństwa jednostek powiatu , poprzez wzmocnienie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych .
Celem nadrzędnym realizacji projektu jest wsparcie realizacji usług publicznych na drodze teleinformatycznej, poprzez zwiększenie cyfryzacji jednostki, w kontekście zwiększenia poziomu cyberbezpieczeństwa.
Data publikacji: 11 kwietnia 2024r.
.png)